Union Of White Sun
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

moraalifilosofiaa

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: moraalifilosofiaa   moraalifilosofiaa EmptyTo Kesä 19, 2008 1:05 am

elikkäs, täällä sijaitsee unionin tosikkojen kerho. Täällä olisi idea keskustella moraalisesta filosofiasta... taidampa avata keskustelun parilla omalla ajatuksellani.

Varsinkin moraalin kohdalla, ihminen ajattelee TODELLA monista asioiosta aivan ihmeellisellä ja todella epäloogisella tavalla. Yksi esimerkki on, että abortti olisi ok lapsen kannalta, että tämän ei tarvitse syntyä huonoon ympäristöön. No Monet ei kyllä ajattele noin, mutta tämä oli esimerkki. Ja tässä toinen. Olemme suomalaisia, eikö totta? Kansallisuusaate aiheuttaa illuusion siitä, että on oikein puolustaa maatamme hyökkääjiä vastaan ja tappaa hyökkääjien rivimiehiä, jotka ovat omaa selkärangattomuuttaaan sekä tyhmyyttään mukana hyökkäyksessä. He tekevät väärin, eli heidät voidaan ampua. Mutta mukana on aina muutama, jotka ovat aivan hyvistä syistä mukana. He saattavat vaikka suojella perhettään, tai kokea velvollisuudekseen hyökätä. Heitä ei saa ampua. Ja kansallisuusaate ja ihmisen brutaalisuus aiheuttavat illuusion, että suomalaisten on vedettävä yhtä köyttä ja puolustauduttava. Tässä muutama omituisuus. Pyrin tässä selittämään, miksi KAIKKI on ainakin moralin suhteen kyseenalaistettava. Eikä siitä muutenkaan haittaa ole, ihminen kun on niin skeptinen. Kaikki mitä tässä sanoin, ovat omaa mielipidettäni, minun käsitystäni siitä miten asiat ovat. SINUN pitää päättää oma kantasi. Mutta suosittelen miettimään, koska moni asia ei ole sitä miltä näyttää.

Mutta ei pidä unohtaa, että isoin ongelma on, että ihmiset eivät välitä toisistaan taarpeeksi. Se on lähes ainoa ongelma mailmassa. sanokaa mitä mieltä te olette ajatuksistani,ja kertokaa omianne.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: Vs: moraalifilosofiaa   moraalifilosofiaa EmptyTo Kesä 19, 2008 7:10 am

Tämä on ikuisuusaihe ja jos tässä aletaan kertoa omia mielipiteitä niin se lähes poikkeuksetta jokaisessa tapauksessa johtaa jonkinasteiseen eripuraan ja närään, joka mielestäni on killan/klaanin/liiton, olimitenoli, sisällä VARSIN epäsuotavaa...

En tässä ala kertomaan omia mielipiteitäni koska joku varmasti on eri mieltä kanssani ja pahimmassa tapauksessa juuri johtaa riitaan...

Sinun näkökantasi esimerkiksi on hyvinkin erilainen minun näkökantaani nähden Smile

Eipä siinä, pitää lähtee duunii jottei myöhästy Very Happy peace ja sillee Very Happy
Vieraili
Vierailija

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: Vs: moraalifilosofiaa   moraalifilosofiaa EmptyTo Kesä 19, 2008 7:36 am

moraalifilosofiaa Wheret11

SAGE
Vieraili
Vierailija

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: niinkö meinaat?   moraalifilosofiaa EmptyTo Kesä 19, 2008 11:12 am

fireheart kirjoitti:
ihmisen brutaalisuus aiheuttavat illuusion, että suomalaisten on vedettävä yhtä köyttä ja puolustauduttava.

Jos olet tuota mieltä miksi olet sitten tässä liittoumassa? Eikös sekin ole ihmisen brutaalisuutta se että unionin jäsenten pitää vetää yhtä köyttä ja puolustauduttava?
Vieraili
Vierailija

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: Vs: moraalifilosofiaa   moraalifilosofiaa EmptyTo Kesä 19, 2008 3:19 pm

Mulla olis kyllä moraalista, yms paljonkin sanottavaa, mutta en halua antaa niitä julki, koska teillä ei vältämättä ole vaitio-olo velvollisuutta, sekä osalle se voi olla rankkaa tekstiä.
Mutta pienellä huumorilla, jaa no eipäs sitäkään voi kirjoottaa, ehkä kyllä vitsit aiheeseen mutta ei tänne.
Vieraili
Vierailija

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: Vs: moraalifilosofiaa   moraalifilosofiaa EmptyTo Kesä 19, 2008 10:30 pm

Jonimoko, kyse oli sodasta. Siinä on kyse tappamisesta. Ja ogamessa jokainen ryöstelijä päättää itse, että hyökkää, ja silloon saa puolustautua ja pyytää kaverii jelppaamaan. Ja jos ogamessa syttyy sota, meidän kimppuun käyminen ei varsinaisesti ole moraalitonta, paitsi jos aletaan halkoa hiuksia. Mutta silloinkin meillä on oikeus puolustautua yhdessä. On hyökkääjän "vika", että on liittynyt agresssiiviseen liittoumaan, tai että ei eroa siitä sodan alkaessa. Ja nämä olivat taas minun näkemyksiäni, eivät totuuksia. Kukaan tässä mailmassa ei voi varmuudella sanoa, että joku asia on totta. On vain eri mielipiteitä. Tämä sen takia, että ihminen sekä kaikki elävät olennot ajattelevat aivan helvetin omituisesti kaikesta. Te pidätte minua hulluna, minä pidän teitä hulluina. Toinen meistä voi olla oikeassa, tai sitten ei. Totuutta ei voida tietää, mutta sitä lähemmäs voidaan päästä.
Sponsored content

moraalifilosofiaa Empty
ViestiAihe: Vs: moraalifilosofiaa   moraalifilosofiaa Empty

moraalifilosofiaa
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Union Of White Sun :: Yleinen kaikille :: Yleinen keskustelu-
Siirry: